Přečtěte si zajímavý rozhovor s Petrem Pokorným, manažerem personálního oddělení pro ČR společnosti TESCO.
Jaké jsou hlavní priority Tesca v rámci péče o zaměstnance?
V Tescu se snažíme poskytovat našim zaměstnancům bohatou nabídku benefitů a odměňování. Naše péče o zaměstnance však sahá mnohem dál. Naší hlavní prioritou je budování inkluzivní kultury, kde je každý vítán a může být sám sebou. Věříme, že přátelská atmosféra a podpora profesního růstu jsou klíčové pro spokojenost našich zaměstnanců.
Motivujeme naše manažery, aby aktivně vytvářeli a podporovali prostředí, které nejen podporuje vysokou výkonnost, ale také umožňuje se sebevzdělávat a rozvíjet. Tímto způsobem můžeme poskytovat prvotřídní služby našim zákazníkům a zároveň zajistit, že se naši zaměstnanci cítí oceněni a motivováni.
Jak Tesco podporuje své zaměstnance v jejich kariérním růstu?
V Tescu podporujeme naše zaměstnance širokou paletou rozvojových programů. Pro provozní pozice máme připravené učební tréninkové plány, které pomáhají našim kolegům získat potřebné dovednosti a znalosti. Klíčová je pro nás motivace samotných zaměstnanců, a proto naši manažeři hrají zásadní roli v práci s potenciálem kolegů a hledání nejefektivnějších cest k jejich rozvoji a práci s rozvojovým plánem.
Máme pravidelně otevřené interní pozice, do kterých se mohou naši kolegové hlásit a účastnit se výběrových řízení. Interní kariérní posun našich zaměstnanců je pro nás prioritou, a proto neustále hledáme cesty, jak je podporovat. Podporujeme kulturu učení a zodpovědnosti za vlastní rozvoj u každého jednotlivce.
Jaké benefity mohou zaměstnanci v Tescu využívat?
Naši kolegové mohou využívat širokou škálu benefitů, které jsou navrženy tak, aby odpovídaly jejich potřebám a byly konkurenceschopné na trhu. Mezi plošné benefity patří například 5 dní dovolené navíc a placené dny FIT days pro loajální zaměstnance.
Specifickým benefitem pro Tesco je unikátní sleva Clubcard pro kolegy, která poskytuje 15% slevu na každý nákup s ročním limitem. Tento benefit je jedinečný a nenabízí ho žádný jiný zaměstnavatel v obdobném rozsahu. Dále nabízíme řadu rodinných a flexibilních benefitů, které podporují osobní pohodu našich kolegů při různých životních okamžicích, a příspěvek až 500 Kč měsíčně na penzijní připojištění.
Naši nabídku benefitů průběžně revidujeme v dlouhodobějším horizontu i na základě podnětů od kolegů, které získáváme prostřednictvím zaměstnaneckého průzkumu “Tvůj názor je důležitý”.
Jak Tesco zajišťuje, aby se zaměstnanci cítili v práci dobře?
Klíčová je pro nás pozitivní atmosféra na pracovištích a otevřená kultura, kterou aktivně vytvářejí naši manažeři. Chceme, aby naši kolegové věděli, že se na nás mohou spolehnout. Celkovou podporu zajišťujeme komplexním programem “Osobní pohoda na prvním místě”, který podporuje naše kolegy a kolegyně napříč všemi oblastmi fyzického, duševního i finančního zdraví.
V rámci fyzického zdraví nabízíme například zvýhodněné Multisport karty, kupony v Clubcard aplikaci na nákup vitamínů a pravidelné přísuny ovoce na pracovišti. Pro finanční zdraví poskytujeme robustní podporu prostřednictvím interního nadačního programu Tesco Anděl, pravidelné finanční poradenství a vzdělávací webináře. Pro psychickou pohodu máme v nabídce podpory nonstop bezplatnou linku pro kolegy, kde mohou konzultovat své záležitosti a situace.
Pravidelně, dvakrát ročně, ověřujeme v průzkumu “Tvůj názor je důležitý”, jak se naši zaměstnanci cítí, a na základě výsledků podnikáme příslušné kroky k dalšímu zlepšení. V říjnu jsme navíc představili ucelený program pro podporu mentálního zdraví a poskytujeme podporu manažerům, aby i oni mohli efektivně podporovat mentální zdraví svých kolegů v týmech. Chceme, aby se naši zaměstnanci cítili dobře, a proto budeme naši nabídku neustále zdokonalovat.