Znáte všechny VÝHODY členství v našich odborech? Víte, že s námi můžete ušetřit tisíce korun měsíce? Sphere Věrnostní program, OdboryPlus.cz, nebo ubytování na břehu Lipna.
Věděli jste co vše pro Vás ODBORY zajišťují, jaké mají pravomoce, co kontrolují, poskytují a prosazují?
Případy, kdy zaměstnavatel poskytuje zaměstnancům oblečení, jsou dva. Oblečení zaměstnavatel vydává zaměstnancům z důvodů poškození zdraví, dále jako ochranu před působením chladu a před nadměrným znečištěním a z hygienických důvodů. To jsou osobní ochranné pracovní prostředky (OOPP). ...
PORADNA: Když pracuji v TESCU, tak nemůžu mít zároveň i brigádu? Z jakého důvodu? Děkuji za odpověď!
Obecně platí, že ZÁKONÍK PRÁCE souběh pracovních smluv a DPP/DPČ u jednoho zaměstnavatele výslovně nezakazuje. U jednoho zaměstnavatele lze mít více pracovních vztahů, např. pracovní poměr + pracovní poměr, pracovní poměr + brigáda na DPP, DPČ+ DPČ apod.
Pro návštěvu lékaře v pracovní době zaměstnance musí být splněno několik zákonných podmínek. Pracovní volno s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku se poskytne na nezbytně nutnou dobu, bylo-li vyšetření nebo ošetření provedeno ve zdravotnickém zařízení, které je ve smluvním vztahu ke zdravotní pojišťovně, kterou si zaměstnanec zvolil, a které ...
Svět kolem nás se neustále vyvíjí a aktuálně přináší nelehkou ekonomickou situaci, které ovlivňuje nás všechny, především pak zvyšující se životní náklady apod. Aby si naše společnost Tesco Stores ČR a.s. udržela silnou pozici a pomohla toto náročné období překonat především vám, našim kolegyním a kolegům, se vám rozhodla nabídnout:
Ano, zaměstnavatel je oprávněn zaměstnanci nařídit přesčasovou práci. Musí to být ale jen z vážných provozních důvodů. Nařízená práce přesčas nesmí činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce. Nad tento limit může zaměstnavatel požadovat práci přesčas pouze na základě dohody se zaměstnancem. Celkový rozsah práce přesčas ...
PORADNA: Kdy musí být zaměstnanec seznámen s harmonogramem směn v daném měsíci, a jak dlouho předem?
Zaměstnavatel je povinen vypracovat písemný rozvrh týdenní pracovní doby (harmonogram směn) a seznámit s ním nebo jeho změnou zaměstnance nejpozději 2 týdny před začátkem období, na něž je pracovní doba rozvržena, pokud se nedohodne se zaměstnancem na jiné době seznámení. Tato povinnost zaměstnavatele se vztahuje jak k nerovnoměrně, tak k rovnoměrně rozvržené pracovní době.
Vážené kolegyně, vážení kolegové,
od září jsme se rozhodli pro vás spustit NOVÝ SERIÁL – PORADNU, ve kterém se budeme snažit odpovědět na vaše dotazy, kterých nám chodí měsíčně desítky a řada z nich se opakuje. Na vaše otázky budou odpovídat odborníci z nejrůznějších oblastí, kteří Vám rádi poradí v otázkách pracovněprávních, mzdových, sociálních, zaměstnanosti, v problematice kolektivního vyjednávání nebo bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP).
PRVNÍ DÍL už ve středu!